miércoles, 2 de diciembre de 2015

L'AMIGA DE NICO - Exercici de vivència de Halloween


A l’amiga que Nico va dur de Bristol no li calia disfressa de Halloween. Tenia una d’eixes cares d’edat indeterminada, i una pell de color coure que jo igual podria ubicar a l’Índia, Líbia o Mèxic. Vestia un ponxo negre cenyit a la cintura gràcies per una corretja també negra, tot amb eixe aire tètric que tenen els vestits de les vídues. Vull dir, de les vídues anteriors als segle XIX, com a mínim. Però prou elegant com per a poder-se-lo posar un dia d’anar mudat, si la xica no tenia complexes i deia que era la última moda del seu país.
La resta havíem intentat esquivar sense massa èxit els tòpics comercials d’eixa nit de Tots Sants, però tot això quedà a banda quan tot va començar a girar al voltant de l’amiga que Nico va dur. No m’enrecorde del seu nom, però resultà que era de Mèxic, per això va fer amistat amb el nostre amic. Quan ell va veure l’oportunitat de tornar una setmana ací amb la família, ella va veure l’oportunitat perfecta per visitar Espanya, i dit i fet, varen arribar els dos aquella nit, al xalet de Carmen, quasi a taula parada. De fet, el ponxo negre de era de sa mare, d’allà de mèxic on, segons contava, la seua família sempre havia estat lligada a l’espirituïsme, el vudú i no sé quines altres coses màgiques més. Ho explicava de manera casual, com qui sols complau la curiositat dels que l’envoltaven.
--La màgia— deia – és una cosa molt subtil. Què és màgia i què no ho és? Una simple pedra pot imbuir-se de poder si moltes persones creuen que és especial, i en canvi el més poderós dels sortilegis, fins i tot el que ens afecta, el que és capaç de matar-nos, pot restar ocult als nostres ulls.
Tots la miràvem. Alguna cosa va començar a sonar en el meu cap, com una veu d’alarma incomprensible i llunyana. Quan ella parava de parlar, pocs eren els que gosaven trencar el silenci, i sols per a saber més d’ella. M’atreviria a dir que fins i tot el vent de fora es detenia en eixos moments. Ningú s’adonava més que jo? Era com si tot girara de manera literal al voltant d’aquella xica. L’alcohol, devia ser l’alcohol, o la caximba amb tabac de maduixa que havia dut Ruth.
En aquell moment, la veu d’alarma es va obrir camí més i més en la meua consciència, despertant-me dels meus pensaments i observant de manera clara l’escena: Tots, tots! S’havien quedat en silenci. Sols ella es movia, mirava a tots, assegurant-se que s’havien quedat amb un somriure paralitzat, com si estigueren patint un ictus silenciós i horriblement indolor. No sé si jo hauria pogut descongelar l’escena, pegar un crit i alçar-me d’un vot, però vaig preferir seguir el joc i tan sols mirar-la.
Ella es va alçar, va caminar fins a la motxilla de Nico i va traure diversos bitllets d’alguna de les butxaques, mentre les mirades de tots restaven a la cadira on estava sentada... i on va tornar just després de l’evident robatori. Després, simplement va carraspejar, i poc a poc cadascú anà parlant d’altres coses, d’altres temes, com si no haguera passat res.
Fora encara arribí a notar els ulls d’un gat fixos en mi i algunes coses més estranyes, però tenia igual. Jo m’apuntava als que no s’havien assabentat de res, i encara, si m’ho pregunteu, diré que aquest relat mai va ocórrer. Seria per l’alcohol o la caximba de maduixa...

No hay comentarios:

Publicar un comentario